De makkelijkste manier om je klanten te bereiken

Om klanten te winnen moet je ze content geven. Dat kan van alles zijn, een reclamespot, een advertentie in een dagblad of een ouderwets verkooppraatje. In alle gevallen geldt dat je je klant moet voorzien van informatie en deze informatie zodanig presenteert dat de klant iets bij je wil kopen. Eén van de uitdagingen die je hier als marketeer in hebt is dat toekomstige klanten lang niet altijd zitten te wachten op je content. Reclames onderbreken films die we willen zien. We kopen kranten voor het nieuws en niet voor de advertenties en verkooppraatjes zijn bij veel mensen allesbehalve geliefd.

Als de klant toch niets beters te doen heeft

Er is echter een manier om tot je klant door te dringen zonder dat hij of zij hiervoor apart tijd en ruimte hoeft te maken. Die manier is digital signage, oftewel LED- of LCD-schermen waar informatie op wordt geprojecteerd. Het kost de klant in dit geval geen enkele moeite om de informatie in zich op te nemen. Bovendien is de content zo flexibel als jij maar wil. Je kunt dus altijd inspelen op je actuele aanbod, of op de actualiteit.

Het moderne adverteren

Digital signage is voor beide kanten een hele gebruikersvriendelijke methode om te marketen. De klant zal Digital signage alleen maar verwelkomen als aangename afleiding, bijvoorbeeld wanneer deze in het verkeer wordt verrast met jouw advertentie, of bijvoorbeeld wanneer de klant op het vliegveld moet wachten. Voor jouw als marketeer is het een ideale methode om in slechts een paar tellen tijd in contact te komen met je klanten en ze te laten weten wat je verkoopt.

De mogelijkheden zijn eindeloos

Juist omdat Digital signage zo flexibel is, kun je vrijwel eindeloos variëren met de stijl en inhoud van je boodschap. Het is simpelweg de makkelijkste manier om je klanten te bereiken.